Jak motivovat pracovníky v těžkých časech?
Když nastanou těžké časy a všichni jsou v práci nervózní, manažeři by měli umět pomáhat pracovníkům se soustředěním se, motivovaním a neustálým zapojováním se do práce. Malá poznámka většinou nestačí, ale třeba i poplácání po zádech může napomoci navrátit jistotu na pracoviště.
Existuje několik dalších způsobů, jak pomoci udržet kýženou produktivitu. Každý pracovník zvládá stres jinak, takže by manažeři měli přistupovat ke každému individuálně. Neformálně si promluvte s pracovníky, abyste zjistili, co každý z nich potřebuje.
Mějte své dveře otevřené. Pracovníci potřebují jistoty, proto jim dejte možnost přístupu do svého času. Nevyhýbejte se nebo neslibujte něco, co nemůžete splnit. Buďte upřímní a dejte jim vědět, pokud jsou věci, o kterých se nediskutuje.
Chvalte a rozpoznejte tvrdou práci. Existuje spousta jednoduchých, ale účinných způsobů, jak zaměstnavatelé rozpoznají těžkou práci, kterou je třeba umět ocenit vděčnou poznámkou. Uspořádejte například akci k oslavě větších úspěchů – oběd, raut, nebo firemní piknik.
Pomozte pracovníkům rozpoznat firemní cíle. Sedněte si s nimi a zjistěte, co chtějí získat od Vaší společnosti. Pokud zaměstnanec chce převzít více zodpovědnosti, nebo přesunout do jiného oddělení, prozkoumejte možnosti a vraťte se s variantami. Nabízejte pokaždé jednoznačné řešení.
Přesuňte nespokojené pracovníky. Někteří pracovníci není možné motivovat a uspokojit, což může manažerům odčerpávat množství času a energie, ale také může dokonce snížit morálku celého týmu. Zeptejte se jich, jak můžete zlepšit jejich pracovní nasazení. Nabídněte jim případně přesun do jiného pracovního oddělení, nebo dokonce do jiné společnosti.
Zabraňte únikům. Pokuste se okamžitě zabránit fámám, neboť se mohou pěstovat na nepodložených pravdách, které mohou snížit produktivitu.
Plánujte dopředu. Nastavte si s pracovníky dlouhodobé cíle, kterými prokážete, že s nimi počítáte i do budoucna.
Dostaňte se ven z kanceláře. Řada společností nabízí pracovníkům dostat se ven z kanceláře a dělat něco, co jim dělá dobře. Charitativní organizace mohou pomoci najít vhodné příležitosti.
Držte si své vlastní starosti pro sebe. Jako manažer máte dva náročné úkoly: vcítit se do zaměstnanců a vypořádat se s vlastním stresem. Je důležité udržet své pocity v soukromí, neboť vaše vlastní obavy mohou spustit paniku mezi pracovníky.
Zdroj: http://guides.wsj.com/management/managing-your-people/how-to-motivate-workers-in-tough-times/