Jak přimět lidi, aby dělali to, co chcete


Jak můžete přimět lidi, aby dělali přesně ty věci, které si žádáte, aniž byste byli nepříjemní, dotěrní, nebo otravní? Zde je vypsáno 5 tipů, jak povzbudit a posílit lidi, které jsme vybrali z knihy „How To Get People To Do Stuff“ od Susan Weinschenkové.

1) Ukažte jim příběh člověka, který dosahuje cílů, kterého chtějí sami dosáhnout. Příběhy jsou nejen zajímavé (mozek zpracovává informace nejlépe ve formě příběhu), ale výzkumy ukazují, že sledování 20 minutových videií, kde někdo mluví o tom, co dělá a jak je to změnilo k lepšímu, může skutečně změnit jejich osobní „příběh“. Všichni sami sobě říkáme příběhy o tom, kdo jsme a proč děláme to, co děláme. Tyto vlastní příběhy jsou mocné a nevědomé motivátory pro naše chování. Změníme - li vlastní příběh, změní se dlouhodobé chování. Například mohou zrovna povýšení zaměstnanci napsat článek o svém úspěchu, nebo mohou dokonce natočit krátké video. Povzbudí to ostatní k tomu, aby se snažili také vyniknout.

2) Podporovat touhu po mistrovství. Lidé mají vrozenou touhu učit se novým dovednostem a znalostem. (Zamyslete se nad malými dětmi. Nemusí chodit do školy k tomu, aby se naučily chodit a mluvit). Můžete stimulovat něčí touhu učit se tím, že jim dáte samostatnost  - možnost mít kontrolu nad tím, jak a kdy se učit novým dovednostem. Ujistěte se, že úkoly mají správné množství výzev  - ne tolik, aby se cítili zahlceni, ale zase ne příliš jednoduché, aby je to nudilo. A věnujte jim spoustu zpětných vazeb - bez chvály – aby se dozvěděli, s jakou kvalitou to dělají. Pochvalná zpětná vazba skutečně snižuje touhu člověka po mistrovství, stejně jako když se dávají lidem odměny. "Myslím, že jste připraveni na výzvu. Co takhle zjistit, jak implementovat další marketingovou kampaň na vlastní pěst?"

3) Motivujte lidi k vytvoření malých návyků, které jsou připojeny k již získaným návykům. Pravděpodobně jste už někdy slyšeli, že návyky je těžké si vyrobit a zbavit se jich, ale nebude to trvat tak dlouho, pokud se budete snažit vytvořit nebo změnit velmi malé zvyky. Nesnažte se například udržovat všechna data všech zákazníků aktualizované za všech okolností. Místo toho po skončení hovoru s novým zákazníkem zalogujte volání ihned do databáze.

4) Ať lidé vědí, kolik dalších zaměstnanců dělá to, co od nich potřebujete. "Věděli jste, že 70 procent lidí v naší společnosti se přihlásilo k dodatečnému vzdělávacímu programu?"

5) Nechte je udělat si malý závazek jako první. Pokud lidi donutíte si udělat malý závazek, je pak pravděpodobné, že větší závazek později také přijde. "Proč nejdeš na první zasedání „jak psát lepší reporty“, které pořádáme?“ Když se udělá jeden malý krok, který je proti jejich osobnímu příběhu, vytvoří se nevědomí konflikt. "Jsem si nemyslel, že jsem typ člověka, který má rád chození na lekce, kde se učím novým dovednostem, ale nakonec jsem tam vážně šel.“ Příště se jich zeptáte: "Co kdyby ses zapsal na další lekci?" Bude tu už větší pravděpodobnost, že odpoví kladně.

Zdroj: http://www.psychologytoday.com/

Pořadatel:

Everesta, s.r.o.

 

Kontakt:

Mgr. Pavlína Šlajsová

+420 774 201 494

pavlina.slajsova@everesta.cz

Aktuality a články ze světa:

Fotky z brněnské konference 2016

Fotky z ostravské konference 2016

Rozhovor s řečníkem: záchranářkou Kristinou Höschlovou

Podívejte se na sestřih z pražské konference

Rozhovor s řečníkem: Tomáš Rybička "Motivuje mě, když se mi podaří zušlechtit český podnikatelský Mordor"

Rozhovor s řečníkem: Martin Zach "Cesta na dno a zpět na vrchol"

Program Ven z krabice: Peníze a(nebo) život v Brně

Program Ven z krabice: Peníze a(nebo) život v Praze

Soutěž o lístky na pražskou konferenci Ven z krabice

Představujeme nového řečníka pražské VZK, pana Benjamina Kurase

Rozhovor s řečníkem: Marie Vodičková: "Jak peníze pomohly ke vzniku i zániku FOD"

Rozhovor s řečníkem: Radomil Bábek: „Podnikání jako životní styl.

Rozhovor s řečníkem: Tomáš Nekvapil "Hodnota firmy bývá jiná než účetní"

Videoupoutávka na konferenci - Peníze (a) nebo život

Rozhovor s řečníkem: Lumír Němec o sobě tvrdí, že musí být "militantní hovado"

Viděli jste již naši upoutávku na VZK Peníze a(nebo) život?

Rozhovor s řečníkem: Jeroným Klimeš o tom, jak dělí populaci podle peněz

Rozhovor s řečníkem: Roman Šmucler o všem, co v "doktořině" udělal špatně

Náhled do místa konání konference Peníze (a)nebo život

Novým partnerem březnové konference jsou Firma roku a Živnostník roku

Peníze a(nebo) život? Již víme, kde se koná

Rozhovor s Tomášem Etzlerem, který hovoří o své zálibě v "nových kouscích"

Rozhovor s Vladimírem Peringerem, řečníkem konference VZK Ostrava

Co je ve "VZK" nového a na co se můžete těšit?

Vyprodaná Praha! "Ven z krabice" vykouklo 124 účastníků

Jak motivovat pracovníky v těžkých časech?

Starého psa novým kouskům nenaučíš - nebo ano?

Životní výzvy a etapy v rozhovoru s Františkem Kinským

Rozhovor s  Ivetou Clarke, která vystoupí na konferenci STAŘÍ PSI A NOVÉ KOUSKY

Rozhovor s Marianem Jelínkem, budoucím řečníkem konference STAŘÍ PSI A NOVÉ KOUSKY

Jak přimět lidi, aby dělali to, co chcete

Hradec Králové poprvé nazdvihl víko své krabice

Zbigniev Jan Czendlik rozesmál Ostravu

Asociace podnikatelů a manažerů partnerem konference Ven z krabice

Styly vedení lidí

Věnujete se dostatečně talent managementu?

Ven z krabice

— z anglického „out of the box thinking“, což znamená otevřené, kreativní myšlení
s nekonvenčním přístupem